Video:

Opmerkelijk nieuws uit Australië. De Australische regering wil logo’s op sigarettenpakjes gaan verbieden. In plaats daarvan gaan alle sigarettenpakjes er straks hetzelfde uitzien: foto’s van de gevolgen van roken en een waarschuwing op de verpakking. Het merk van de sigaretten komt vervolgens in een kleiner letterformaat onderaan op de voorkant van het pakje te staan.

Furieus
Sigarettenfabrikanten zijn furieus omdat dit ten koste gaat van de herkenbaarheid van hun producten. Immers; het logo van Marlboro is zo iconisch dat zelfs niet-rokers het herkennen. Onder andere Philip Morris komt dus nu in Australië voor een grote uitdaging te staan op het gebied van marketingcommunicatie.

Uitdaging
Ikzelf ben geen roker. Vanwege mijn achtergrond in communicatie is het wel leuk om de gedachten eens te laten gaan hoe sigarettenfabrikanten deze uitdaging aan kunnen gaan. My guess: binnenkort verschijnen er allerlei schitterende blikjes en etuis op de markt waarin rokers hun tabak en sigaretten in kunnen bewaren. De herkenbaarheid van het merk is daarmee gered. Bijkomend voordeel: een originele verpakking met een vleugje nostalgie draagt bovendien bij aan de beleving bij het merk. 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s