Video:

Clay Johnson (het brein achter de Obamacampagne in 2008) schreef het boek ‘The Information Diet’. Waar teveel eten kan leiden tot obesitas, kan teveel informatie leiden tot (nieuwe vormen van) onwetendheid.

Selectief zijn
Johnson’s boek ligt daarmee in het verlengde van wat Clay Shirky al eens zei: “It’s not information overload, it’s filter failure.
The Information Overload pleit ervoor om selectief te zijn in de informatie die je tot je neemt. In het boek leer je onder andere waar je naar kunt uitkijken en wat je links kunt laten liggen.

Actueel
Tim O’Reilly refereert in een quote over het boek naar de vergelijking met obesitas die Johnson maakt: “Het boek overtuigde mij ervan dat ik teveel mentale calorieën tot me nam.” -Er komt immers tegenwoordig zoveel informatie op ons af via een grote verscheidenheid aan kanalen: Kranten, televisie, radio, smartphones, enzovoorts. Clay Johnson snijdt daarom een interessant en actueel onderwerp aan in zijn boek.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s