Afbeelding:

Liking isn’t helping – Krachtige campagne van Crisis Relief Singapore die de nadruk legt op de rol van social media en de gebruikers ervan.

Like als je tegen geweld bent. Like als je wilt dat dit nóóit meer gebeurt. Bij één miljoen likes dan.. Iedere Facebookgebruiker heeft wel eens een dergelijke oproep voorbij zien komen. Een like is snel gegeven, maar de echte actie die er gevraagd is blijft vaak uit. De campagne speelt daarmee in op het geweten van Facebookgebruikers, maar toont ook iets essentieels in de werking van social media: deze media kun je handig gebruiken om aandacht te vragen voor een onderwerp, maar het blijkt lastig om aandacht om te zetten in actie.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s