Video: Tony Hawk over sponsors en authentiek blijven

Tony Hawk vindt zichzelf geen sell out. Naar eigen zeggen heeft hij nooit zijn motieven en normen en waarden bijgesteld voor een sponsorcontract. Want dát is altijd wat er wordt gedacht: als je een deal sluit met een groot bedrijf, dan moet je naar hun pijpen dansen. Tony vindt dat dit absoluut niet zo is.

En wie anders dan Tony Hawk weet er beter wat het betekent om sponsoren te hebben en toch authentiek te blijven. Op zijn twaalfde sleepte hij zijn eerste sponsorcontract binnen. Daarna ging het hard met Tony. Hij werd kort daarna professioneel skateboarder en op zijn zestiende mocht hij zichzelf officieel wereldkampioen skateboarden noemen.

Door de sponsorcontracten heeft hij skateboarden onder de aandacht gebracht bij het grote publiek. Dat deed hij niet alleen door wereldkampioen te worden, maar bijvoorbeeld ook door van sponsorgeld openbare skateparken te bouwen. Het was Tony’s persoonlijke missie om het skateboarden goed te vertegenwoordigen en om meer mensen te betrekken bij skateboarden.

Volgens Tony is “living the dream” is niet alleen financieel succes, maar vooral kunnen doen waar je van houdt. En , vooral niet naar de haters luisteren: “Anders was ik al op mijn elfde gestopt met skateboarden. Er waren volwassen professionals die me bekritiseerden.”

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s